Ons reisschema

dinsdag 3 februari 2009

We gaan weer......


Uiteindelijk toch maar weer besloten naar Florida te gaan. De kinderen wilden heel graag terug en ons was het ook zo goed bevallen dat we ook wel weer terug wilden gaan. In eerste instantie had ik gekeken voor vluchten in juli maar dat was toch wel erg duur. Aangezien de kinderen hier dit jaar laat vakantie hebben konden we ook in augustus nog gaan. Dat scheelde dus een hele hoop en toen werd het toch weer heel aantrekkelijk. Na heel wat gesurf op internet uiteindelijk toch geboekt bij USA funvacations. Dit is de organisatie waar we vorig jaar ook hebben geboekt. De vlucht boeken is altijd het belangrijkste want die prijzen worden steeds hoger naarmate de vluchten vol raken. Het is een vlucht geworden via Chicago naar Orlando en van Orlando via Washington weer terug naar Amsterdam. 17 Dagen dit keer. Het reisschema moest nog worden bepaald maar daar hadden we nog tijd genoeg voor.

Vorig jaar had ik via het forum een adres gekregen van een verhuurder van villa's in Orlando. Ik vond het namelijk niet zo prettig om pas daar te horen waar je villa staat. Verder was voor mij dit keer het beschikken over internet heel erg belangrijk. Vorig jaar moesten we steeds in de lobby van een hotel gaan zitten om gebruik te kunnen maken van internet. Het is dan moeilijk om je blog bij te houden. In ieder geval had ik het verkregen adres opgeslagen bij mijn favorieten zodat ik eens op mijn gemak kon kijken. Het zijn 3 villa's van een Engelse eigenaar met als site www.killervilla.com. De naam klinkt niet erg aantrekkelijk maar de villa's zien er goed uit. Na wat heen en weer gemail met Lawrence, de eigenaar, hebben we besloten te kiezen voor de villa aan Chatham Park. Ik had inmiddels ook het adres van de villa gekregen zodat ik ook een beetje kon googlen in welke buurt deze stond. In ieder geval dicht bij de Walmart en bij de Golden Corral, waar de kinderen graag gingen eten. Ook de parken zijn in de buurt dus ook dat is gunstig. De villa beschikt over 3 slaapkamers, 2 badkamers, zwembad met jacuzzi en een gameroom. Dat vooral trok de kinderen en vooral Bart erg aan. Er staat een poolbiljart, tafeltennistafel, voetbalspel, dart etc. Daar zullen we dus geen kind aan hebben daar.


Inmiddels zijn we er ook een beetje uit hoe het schema eruit gaat zien. Aangezien de dollar wat aan het zakken is (van ons uit gezien tenminste), worden de prijzen van de hotels met de dag duurder. Het is dus belangrijk om ook die maar vast te leggen. We besluiten bij aankomst in Orlando daar 2 dagen in een hotel te blijven, dan naar Fort Myers te rijden waar we ook 2 nachten zullen blijven, van daaruit naar Clearwater Beach, ook voor 2 nachten en als laatste hotel nog een nachtje in Tampa. Hier willen we Busch Gardens bezoeken en hoeven dan niet nog de hele weg naar Orlando te rijden. Daarna blijven we voor 9 dagen in Orlando in de villa.

6 opmerkingen:

  1. oh jee....dus het is écht waar wat ze op het forum schrijven?!? Als je éénmaal geweest bent, slaat de verslaving toe?!?!
    Wij zullen het in juli gaan merken/beleven...
    Veel plezier met de overige voorbereidingen!!
    dennis_diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben van plan jullie op de voet te volgen. Ik wens jullie alvast veel voorpret!!

    Groetjes,
    Sjef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan dit jaar voor de 6e keer. Ik verheug me nu al op de voorpret door jullie verslag straks te lezen.
    Vraagje: hoe heb jij dat weerbericht op je blog gekregen? Ik krijg het niet voor elkaar.
    Zelf gadget toevoegen en welke URL gebruik je dan? Ik hoor het graag en alvast een hele goed reis gewenst! Gr, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Evelyne, als je een emailadres doorgeeft kan ik het je uitleggen. Het is niet zo moeilijk.

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Fairfield Inn Marriott Village

Fairfield Inn Marriott Village

The Outrigger Beach Resort

The Outrigger Beach Resort
Fort Myers Beach

Quality hotel on the beach

Quality hotel on  the beach
Clearwater Beach


Nog................