Ons reisschema

zaterdag 15 augustus 2009

21 augustus: Sanibel Island en Captiva

Vandaag was iedereen weer een beetje op een normale tijd wakker. Ik zelf was wel al vroeg op en kon nog even aan mijn verslag werken. Rond half 7 kwam er leven in de brouwerij. Ons was verteld dat er 's morgens tussen half acht en kwart voor acht dolfijnen te zien zouden zijn voor ons hotel. Dat wilden we natuurlijk niet missen dus om half acht stonden we op het strand. En inderdaad even later verscheen er één. Er waren al mensen in de zee aan het zwemmen dus helaas kwam hij of zij niet heel erg dichtbij. Maar toch weer gaaf om te zien. Morgen opnieuw kijken, we hebben hem wel op de foto maar helaas niet van dichtbij. Ondertussen werden we weer aangesproken door een Amerikaanse. Ze had mooie schelpen gevonden een stukje verder op het strand. En natuurlijk de vraag,'waar komen jullie vandaan?'.We kregen gelijk weer allerlei tips over wat we moesten gaan doen. Echt onvoorstelbaar hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Aangezien we vandaag schelpen wilden gaan zoeken op Captiva en Sanibel Island, reden we vroeg weg. Onderweg nog even gestopt bij Perkins voor een ontbijt. Erg lekker en de kinderen waren gratis. Ton ging voor gebakken eieren met spek en gebakken aardappelen, ikzelf voor pannekoeken met aardbeien en de kinderen namen ook een pannekoek. Het was zoveel dat ik het niet opkreeg. Na dit lekkere ontbijt vervolgden we onze weg weer naar Captiva. Sanibel en Captiva zijn eilanden gelegen voor de kust van Fort Myers. Voor we de brug op mochten moesten we eerst nog wel 6 dollar tol betalen. Weer zo'n hoge brug. Daar zijn ze hier wel goed in en dat is dus echt niet mijn ding. Als je er eenmaal op bent gaat het wel maar ik blijf het eng vinden. De weg voerde langs hele mooie huizen, onvoorstelbaar groot en mooi. We besloten om helemaal door te rijden naar Captiva, het laatste eiland. De auto geparkeerd, zwembroeken aan en zwemmen maar. Het zeewater is gewoon warm hier. Zo ook het strand en de zon. Het was eigenlijk niet uit te houden. Na een uurtje gezwommen te hebben en wat schelpen te hebben gezocht, zijn we maar weer verder gegaan. Onderweg waren we langs restaurant The Bubbleroom gekomen waar ik al het een het ander over had gehoord op het forum. Hier wilde ik graag nog even stoppen. Het ging pas om half twaalf open en we moesten een kwartiertje wachten. Eten wilden we nog niet na het uitgebreide ontbijt, maar dorst hadden we wel. Om half twaalf ging de deur open en het was inderdaad mogelijk om alleen iets te drinken. Wat een leuke zaak. Aan de muur hingen honderden foto's en allerlei snuisterijen. Zelfs kerstartikelen. Echt heel erg leuk. Als je ooit hier komt moet je hier zeker een kijkje gaan nemen. Op de heenweg waren we langs een nikefactory gekomen dus de kinderen wilden daar nog graag een kijkje nemen. Daar buitengekomen liepen we met een grote volle tas naar de auto. Bart had 2 paar voetbalschoenen en 2 paar sportschoenen, Joost ook sportschoenen en een duikbril en Ton een nieuwe zwembroek. Goed geslaagd dus weer. Nu ik nog, oh ja ik heb al een taartsnijder. Na het bezoek aan de Nikestore nog even boodschappen gedaan bij de Publix. Thuisgekomen doken Bart en Joost gelijk het zwembad in. Ik heb nog even de foto's op de computer gezet en mijn verslag geplaatst. Daarna ben ik ook gaan zwemmen. Rond een uur of half 5 begon het echter te onweren. Toen het begon te bliksemen moest iedereen het zwembad uit. Woor ons tijd om ons kamp weer op te slaan en te gaan douchen en aankleden. De kinderen en trouwens wij ook hadden de vorige dag zo lekker gegeten bij The Outback dat ze wel weer terug wilden. We wilden ook nog even een kijkje gaan nemen bij de pier. We besloten eerst maar te gaan eten en reden weer naar Bonita Springs een kilometer of 14 verderop. Wederom heerlijk gegeten. Ton had dit keer gekozen voor Tilapiafilet met krab. Na dit heerlijke diner zijn we weer teruggereden richting Fort Myers Beach. Onderweg nog gestopt om wat foto's te
maken van de zonsondergang. Bij de pier hebben we nog wat rondgelopen en genoten van wat straattheater. Hier zijn verschillende bars en restaurants met live muziek. Heel gezellig. Hier vind je ook terrasjes wat je eigenlijk niet ziet in Florida en één van de weinige dingen die ik hier wel mis. Na wat rondgekeken te hebben zijn we weer terug gegaan naar het hotel waar we weer op tijd gingen slapen. De dagen zijn wel vermoeiend dus we liggen op tijd in bed. Morgen verlaten we dit heerlijke oord en gaan we verder naar Clearwater Beach waar we ook 2 nachten zullen blijven. Leuk dat jullie ons zo trouw volgen en bedankt voor de lieve en leuke berichtjes. Dit vinden we echt leuk!

1. Wat een heerlijke 2 dagen weer. Alleen jammer van het vroege opstaan, maar het lijkt nu wel over te zijn. Ik blijf het een geweldige omgeving vinden daar, met prachtige stranden en inderdaad VEEL mooie huizen ;-) !

En lekker bij de Outback, ik mis het inderdaad alweer ... En mooie prijzen daar, ik snap ook niet dat het in Nederland zo duur moet zijn. Nou is het wel iets beter voor de gezondheid om ook gewoon thuis te eten ....

HAVE FUN !

2. Jullie genieten heel fijn en de kinderen vermaken zich ook wel.Nog mooie dagen Groeten Pa en Ma

3. Beste familie Marcelis,

Zo te lezen gaat het prima met jullie. Gelukkig hebben wij vandaag in Slagharen een prachtige dag gehad met heel mooi weer, want gisteren waren Jeroen en Papa niet zo blij. Willem II - Heracles 0-1 en een heel slechte wedstrijd. Daar worden wij niet vrolijk van.
    Nog veel plezier en tot blogs!!!!!!!

Boudewijn

Fairfield Inn Marriott Village

The Outrigger Beach Resort

Fort Myers Beach

Quality hotel on the beach

Quality hotel on  the beach