Ons reisschema

zaterdag 15 augustus 2009

22 augustu: Fort Myers - Clearwater Beach

Joost en ik zijn om kwart over zeven samen naar het strand gelopen. Bart sliep nog dus Ton bleef bij hem op de kamer. Wat is het heerlijk zo's morgens vroeg aan het strand. Er liepen al veel mensen en ook waren er al mensen aan het zwemmen. De temperatuur was heerlijk. We hebben een tijdje langs het strand gelopen om schelpen te zoeken. Weer sprak een Amerikaanse vrouw ons aan en vertelde dat we een klein stukje in het water moesten lopen en dat we dan de mooiste schelpen konden vinden. En inderdaad. Joost vond hele mooie schelpen. Echter in de meesten zat nog leven en daar moest hij niets van hebben. Plots hoorde ik ineens: whaaaaa roggen. Net voor aan het strand zagen we inderdaad een aantal pijlstaartroggen zwemmen. Ongelooflijk zo dicht aan de kust. Ik kon er nog net een foto van maken. Even later kwam ook Bart aangelopen en die was iets heldhaftiger. Joost durfde niet goed het water meer in maar Bart zocht vrolijk verder. We hadden besloten deze morgen in het hotel te ontbijten. Dit was echt zeer uitgebreid en erg lekker. Jammer dat we vandaag weer verder gaan. De kinderen wilden nog graag even zwemmen en aangezien we de tijd hadden besloten we om voor de middag nog lekker hier te blijven. Aan het ontbijt kwamen we nog Tilburgers tegen die deze dag ook verder trokken, echter de andere kant op naar Key Largo. Zij gingen naar hetzelfde hotel waar wij vorig jaar zijn geweest. Ondertussen dat de kids in het zwembad lagen hebben Ton en ik de koffers verder ingepakt en alvast wat spullen in de auto gezet. We moesten om 12 uur de kamer verlaten dus tot die tijd konden we nog even genieten van het heerlijke leven hier. Nog wat adressen uitgewisseld met het Amerikaanse gezin en helaas het was tijd om te vertrekken. Na de sleutels te hebben ingeleverd bij "mevrouw het campinghoofd" (Ernst, Bobbie en de rest)en aan te hebben gegeven dat we hier zeker een keer terug zouden komen, vertrokken we richting Clearwater. Ton wilde graag langs de kust rijden want volgens hem was dat een hele mooie weg. We deden dus eerst een stukje grote weg en besloten vervolgens bij Port Charlotte de 41 te nemen naar Clearwater. Volgens de tomtom was het bij vertrek vanuit het hotel 3 uur en 1 kwartier rijden naar Clearwater. We hadden inmiddels zo'n anderhalf uur gereden. Echter toen ik de alternatieve route aangaf, gaf tommie aan dat we opnieuw ruim drie uur moesten rijden. Maar Ton wilde het graag en het zou een mooie route worden dus vooruit maar. Na een uurtje besloten we maar wat te gaan eten. De kinderen wilden graag naar de Mac dus bij de eerste de beste maar gestopt en even snel wat gegeten. Tot nog toe hadden we nog weinig gezien. Allerlei automerken waren we gepasseerd maar van de kust nog niks gezien. Onderweg hadden we ook nog even een buitje. Na nog een uur gereden te hebben had ik platvoeten van het remmen voor alle stoplichten en hadden we alleen maar alle automerken drie keer voorbij zien komen. Toen toch maar besloten om weer de grote weg te nemen want dit schoot echt niet op. Nu was het nog een anderhalf uur. Tegen dat we bij Clearwater in de buurt kwamen begon het te regenen. Het zal toch niet waar zijn. En we moesten ook nog over de Skyline Bridge. Gelukkig stopte het weer en met verstand op nul, want ogen dicht ging natuurlijk niet als je moet rijden, passeerden we de brug. Wat een hoogte. Aangekomen in Clearwater hadden we nog een aantal hoge bruggen te gaan. Ik was vandaag echt weer brugproof. Bijna aangekomen in het hotel begon het weer te regenen. Regent het hier altijd in Clearwater of hebben wij dat alleen. Gelukkig stopte het weer snel en volgens de weerberichten zou het een uitstekende strandavond worden. Bart en Joost doken weer snel het zwembad in en ik kon ondertussen even mijn mail en verslag checken en bijwerken. Juist toen Ton en ik naar beneden wilden gaan om even rond te gaan kijken stonden de kinderen al weer aan de deur. Het zwembad was saai en er waren nogal wat a-sociale mensen. Dat hadden we hier nog niet meegemaakt dus dat was minder. We besloten om even bij het strand te gaan kijken en dan maar op zoek te gaan naar een restaurant. Het Outback Steakhouse was goed bevallen dus daar wilden de kinderen graag weer naar toe. Even op internet gecheckt en er was er een in Largo een aantal kilometer hier vandaan. Hier was het zo druk dat we een minuut of 40 moesten wachten of we moesten buiten willen zitten. Het weer was goed dus we gingen akkoord en hadden gelijk een tafel. De vorige dag hadden we een bon gekregen met een code waarmee een enquete via internet ingevuld kon worden. Als we dat zouden doen kregen we een gratis Bloomin Onion. Dit is een voorgerecht van gepaneerde uien in de vorm van een grote bloem wat Ton inderdaad wel eens wilde proberen. Het was echter zoveel dat hij het niet op kon. Toen de ober kwam om af te ruimen bracht hij een zogeheten "doggybag" mee waar hij het restant in deed. We konden dit meenemen. Bij ons helemaal niet gebruikelijk maar hier heel normaal. Uit fatsoen hebben we het maar meegenomen maar eigenlijk hoefden we het helemaal niet. Het eten smaakte wel goed maar we waren toch wel een beetje verwend in Bonita Springs. Ook de service was beter daar. Na het eten zijn we nog even naar de pier gereden. Helaas was het al donker dus de vissers konden we niet meer zien. Het was er nog wel heel gezellig met allerlei straattheater, kraampjes en live muziek. Rond tien uur kwamen we terug in het hotel van een toch wel weer vermoeiende dag. Het weer had zich goed gehouden en het was een heerlijke avond. Morgenvroeg willen we even naar het strand, een boottocht maken vanuit Clearwater en 's middags naar Tarpon Springs. Dit is een plaats zo'n half uur van Clearwater met een Grieks gedeelte met Griekse winkeltjes, sponsfabrieken en Griekse restaurants. Altijd aantrekkelijk voor mij als Griekenlandfanaat.

1. Hoi allemaal, wij zijn net terug van vakantie uit spanje dus heb ik je mail pas net gelezen. denk ga meteen jullie blog lezen. het is wel erg aantrekkelijk daar die artikelen met die leuke prijskaartjes eraan en ook die mooie stranden zijn erg mooi. zitten er nog steeds aan te denken om volgend jaar ook te gaan met ons gezinnetje dus ik zal me vast gaan oriƫnteren met de adressen die je mij gegeven hebt. doe de grtjes aan bart van ryan.
    Fijne vakantie nog!! groetjes Corina, Thijs, Ryan en Luke.

2. Die 'doggybag' was echt iets voor Stefan geweest! hahaha Groetjes,Nardy

Fairfield Inn Marriott Village

The Outrigger Beach Resort

Fort Myers Beach

Quality hotel on the beach

Quality hotel on  the beach